Премини към съдържанието
Последвайте Kaldata.com в Google Новини за да научавате първи най-интересните новини! ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Слагане на климатик в автомобил


Гост

Препоръчан отговор

Според вас в момента колко би излязло поставянето на климатик във възможно по-изгоден вариант? Имах неблагоразумието да си купя кола с много екстри, една от които не беше климатик, за което съжалявам вече. Първо излязоха след година по-хубави предложения за тези пари, второ - доста съм хвърлил и по колата до момента. Може би имам желание да я запазя или нямам желание да се занимавам с разправии да я сменям. И то при условие, че втора ръка не се знае на какво ще се попадне и доста трябваше да я стягам текущата за разлика от предната.

И така, горещината не прощава и не признава.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Създадено
  • Последен отговор

От точка А до точка Б за какво ти е климатик! А знаеш ли че ще ти вдигне разхода а това хич няма да ти хареса.

Да беше казал каква е колата поне де ще и слагаш климатик.

Малко съм резервиран към не оригиналните климатици ама решението е твое, Забелязал съм че ти е хубаво да вървиш по трънливия път само и само да излезе по евтино. Ама май си почнал да мислиш по инак и следващия път едва ли ще се огледаш в 25 годишна "кола почти като нова".

Аз бих заложил на оригинален от някоя морга и дано да имаш късмет с компресора. Играчка е слагането и не знам колко ще те оскубят за труд.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В града има задръствания. Лятото е горещо, движение в задръстванията няма. Много ясно, че знам, че ще вдигне разхода. Не ме интересува какво ще е, да работи и студи в следващите 4-5 години. Колата не е на 25 години. И да беше, пак има модели с климатици. Шибаните немци обаче са били достатъчно пестеливи да не сложат на Фаве-то кой знае какъв комфорт.

Венто, модела преди Бора, 94 или 95, двигател двулитровка.

п.п Тия коли - повечето с екстрата климатик на тия години вървят около 3 бона. Купих си кола със скъпа "марка". Не че е нещо особено и излезе, че очевидно се плаща за марка и чиста фенщина цари относно VW, не кой знае колко оправдана. Проблеми да търсиш по тия коли само.

Другият вариант е, при цена която не ми отърва, а тя би била с части от моргата може би около 500лв, да я махам и да вземам фиеста допреди фейслифта от 97 или коя година беше с 4 врати. Ама трябва да продавам едната кола, да търся друга, стана дълга и широка, а 4-те гуми ми трябват ежедневно.

Значи никой да не се подвежда по славата на VW като железни машини. Не са нищо особено. И всички електрически екстри и кабели искат ревизия на тия години.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В града има задръствания. Лятото е горещо, движение в задръстванията няма. Много ясно, че знам, че ще вдигне разхода. Не ме интересува какво ще е, да работи и студи в следващите 4-5 години. Колата не е на 25 години. И да беше, пак има модели с климатици. Шибаните немци обаче са били достатъчно пестеливи да не сложат на Фаве-то кой знае какъв комфорт.

Венто, модела преди Бора, 94 или 95, двигател двулитровка.

п.п Тия коли - повечето с екстрата климатик на тия години вървят около 3 бона. Купих си кола със скъпа "марка". Не че е нещо особено и излезе, че очевидно се плаща за марка и чиста фенщина цари относно VW, не кой знае колко оправдана. Проблеми да търсиш по тия коли само.

Другият вариант е, при цена която не ми отърва, а тя би била с части от моргата може би около 500лв, да я махам и да вземам фиеста допреди фейслифта от 97 или коя година беше с 4 врати. Ама трябва да продавам едната кола, да търся друга, стана дълга и широка, а 4-те гуми ми трябват ежедневно.

Значи никой да не се подвежда по славата на VW като железни машини. Не са нищо особено. И всички електрически екстри и кабели искат ревизия на тия години.

Не се подлъгвай да продаваш колата, защото си личи че вече си вложил доста за подръжка след покупката й. А после ако продадеш тая и купиш друга, пак ще наливаш пари за подръжка ...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не се подлъгвай да продаваш колата, защото си личи че вече си вложил доста за подръжка след покупката й. А после ако продадеш тая и купиш друга, пак ще наливаш пари за подръжка ...

Да, вложих. И ми се изчерпа малко търпението във влагане. Подлъгах се под VW като по-хубава марка. Ел.стъклата се гътнаха и правих кабели, водачи и т.н, неща по двигателя съм сменял(запалителната система, не самите тенекета на двигателя), топлото ремонтирах. Някои от ремонтите, които сам си ги правих през свободното време биха взели повече от 100лв в сервиз. Дори зумера за фаровете по едно време почна да прави чалъми и се налага да ремонтирам и там. Иначе колата с газовият инжекцион сигурно струва. Само ГИ струва едно 500-600лв.

Въпроса на дневен ред е, че климатик де факто няма. А не живея в Аляска, така че това да не е проблем.

Малко умря желанието, но ако не друго - двигателят е здрав, не гори масло и върви.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Оплакваш се от VW ама не може да искаш много от кола произведена преди 19 години и форд да беше същата работа.

Дребните ремонтчета са неизбежен спътник радвай се че поне с мотора нямаш проблем.

Вътрешното ти тяло (парно и климатик) говоря от моя гледна точка трябва да ти е оригиналното за компресор и радиатор може да заложиш и на нови от тия де ги слагат в разни гаражчета и са правени за точно тая цел коли де са фабрично без климатици. Ама ти ако цялата гимнастика ти излезе 500 лева трябва да се радваш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дребните ремонтчета са неизбежен спътник радвай се че поне с мотора нямаш проблем.

Грешка. Не са задължителен постоянен спътник. И не е задължително да са били само дребни. Предни автомобили съм нямал проблеми с тях. Общо взето по тях, въпреки че пак са купувани за не по-големи пари, съм свикнал да се возя, не да ремонтирам.

...И тая тема е въпрос, който съм отправил към хора в България, които са правили процедурата или знаят някакви ценички и къде би било изгодно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

...И тая тема е въпрос, който съм отправил към хора в България, които са правили процедурата или знаят някакви ценички и къде би било изгодно.

В тая тема в тоя форум едва ли ще има някой освен теб (в бъдеще говоря) де ще е правил тая сложна гимнастика.

Да беше погледнал в google или някой специализиран форум

Тук например https://www.google.com/search?q=%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA+%D0%BD%D0%B0+%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0+%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B8&ie=utf-8&oe=utf-8

 

Една идея която ме изкефи

carac.jpg

Но панасоник имат много по добри от клас ААА

 

п.п. в този линк има много истина и как залагаш на еФтиното от сега знам че ще те боли главата.

http://klimatik.me/%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC/

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=106459

 

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=97809

 

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=220790

 

http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=avtomoto&Number=1937404524&page=20&view=collapsed&sb=3

 

Къде ще му сложиш тялото на тоя климатик/климатроник, при положение, че нямаш място нито в купето, нито под капака? Ще ти кажа - във / на мястото на жабката. Заводско първите VW-та с климатроник са без жабка (!). Сам си представи какво ще излезе. Прочети какво са писали хората и в линковете, които ти давам, по отношение на цената и проблемите след това, и си прецени сам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

НЕ БИХ СЕ ВКАРВАЛ В ТОЗИ ФИЛМ! 

Дори и да си представя , че 500 лева ми излизат частите от морга, пак няма да започна - освен ако нямам добри познания по темата. Карай я без климатик или си купи друга :(

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да си представя , че 500 лева ми излизат частите от морга, пак няма да започна - освен ако нямам добри познания по темата. Карай я без климатик или си купи друга

Стига ве. 150лв-200лв излизат частите втора ръка/от моргата. А другото е - имаш ли си идея, че за да купя друга, ще ми се отворят разходи за още 500лв и ще се мотая с месеци. Гледах в OLX комплекта изпарител, радиатор и компресор за 150лв.

Къде ще му сложиш тялото на тоя климатик/климатроник...

Имат жабка, ама е по-малка. И щом има същите като моята с клима, значи може. И ако исках линкове от Google, нямаше да пускам тема, Ванка. Щото в Интернет има 2 мнения - става не толкова трудно ИЛИ въобще не се занимавай. И това моето не е "първият модел VW, който е имал екстра климатик"

п.п. в този линк има много истина и как залагаш на еФтиното от сега знам че ще те боли главата.

http://klimatik.me/климатик-за-кола-проблем/

Щом съм тръгнал да го мисля това, значи съм склонен да давам определени пари. И да, мило и драго давам, при условие че карам в задръствания по-често, отколкото искам, а тепърва ще става все по-горещо, че и до температури като 35 градуса на сянка - 50 градуса на слънце.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

По-спокойно. Просто ти казвам сам да си прецениш за себе си всичките плюсове и минуси и да си вземеш решението. Не казах "първия модел", а "първите", т.е. първите модели, прави разликата. До 1997 г. ги правят така.

 

Дай ми 5-10 минути, ще ти покажа ей сега какво имат и какво нямат...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Просто ти казвам сам да си прецениш...

Ми ОК. Аз съм преценил какви пари мога да дам и питам дали някой го е правил и става. Да си купя нова кола с не обслужен климатик и не се знае още какви скрити проблеми, каквито излезнаха при тая не искам. Нямам нерви да се занимавам.

Другият вариант е да пусна за продажба тука ей ся една Джета да си карам колелото.

Задачата е - да духа хладно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Стига ве. 150лв-200лв излизат частите втора ръка/от моргата. А другото е - имаш ли си идея, че за да купя друга, ще ми се отворят разходи за още 500лв и ще се мотая с месеци. Гледах в OLX комплекта изпарител, радиатор и компресор за 150лв.

Имат жабка, ама е по-малка. И щом има същите като моята с клима, значи може. И ако исках линкове от Google, нямаше да пускам тема, Ванка. Щото в Интернет има 2 мнения - става не толкова трудно ИЛИ въобще не се занимавай. И това моето не е "първият модел VW, който е имал екстра климатик"

Щом съм тръгнал да го мисля това, значи съм склонен да давам определени пари. И да, мило и драго давам, при условие че карам в задръствания по-често, отколкото искам, а тепърва ще става все по-горещо, че и до температури като 35 градуса на сянка - 50 градуса на слънце.

Може да се наложат доста промени още като например радиатора на охлаждането,други вентилатори ,друг кожух на парното а също и да се види възможно ли е изобщо на тоя мотор да му се добави компресор от там други шайби на колянов вал,алтернатор и като добавим ,че работата няма да си я свършите сам май няма да е много евтино!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Уф...

 

http://abload.de/img/20150605_111142kfusb.jpg

 

http://abload.de/img/20150605_111204e9uib.jpg

 

http://abload.de/img/20150605_111219g2u22.jpg

 

Vento-то на комшията го няма в момента, но и при него е така.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Vento-то на комшията го няма в момента, но и при него е така.

Да, ама моята няма AirBag. Имат жабки моделите с клима, но по-малки и по-плитки, заради климатичното тяло.

възможно ли е изобщо на тоя мотор да му се добави компресор

Има я същата кола със същият мотор, с климатик.

Знам, че се слага компресор, кондензатор, трябва да се смени радиатора с най-големият с 2 перки, маркучи, да се свалят пластмасите по таблото и да се смени тялото на парното с такова с двоен радиатор и се сменя жабката.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И като я отрежеш тая жабка отзад, какво ще можеш да използваш от нея? Става неизползваема, отделно не знам ще успееш ли изобщо да я закрепиш пак на старото място. Плюс конструктивните изменения, замяната на шайби, дупченето на купето, проблемите с датчиците и въздуховодите... Ама след като предварително си си решил какво ще правиш, защо питаш? :)

 

Слагай си климатика тогава и ти пожелавам да не си чукаш главата после.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 

Има я същата кола със същият мотор, с климатик.

 

Имам в предвид друго дали изобщо има възможност да се монтира компресор ,дали има технологичните отвори на блока за стойката на компресора.Упражнението е супер рисковано и от гледна точка на това,че няма как да сте сигурен ,че частите са ви читави преди да е изцяло събрана и заредена системата а ако не са ,ако изпуска от тръба или радиатор се почва на ново и евентуално зимата може да го ползвате!

Послушайте съвета на съфорумците ,не се вкарвайте в такива филми иначе всичко се прави и гладни майстори бол!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че се слага компресор , кондензатор, трябва да се смени радиатора с най-големият с 2 перки, маркучи, да се свалят пластмасите по таблото и да се смени тялото на парното с такова с двоен радиатор и се сменя жабката.

Ами горе долу това е, ремък, релета. Твоя вариант е значи кола от моргата без да е минала челен удар. Отиваш и сваляш всичко.

Има и малко релета за скоростите на перките на вентилаторите (съдя по един от старите си голфове 4 понеже са ми правили проблеми с климатика) не знам как ще ги добавиш към старата инсталация  ако искаш да са автоматични а не ръчно с цк ключета.

Не че е невъзможно но тия работи се мислят при покупката на колата.

п.п. И внимавай с О пръстените на всички връзки на тръби и маркучи на фреона че да не зареждаш системата  през два дена.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И като я отрежеш тая жабка отзад, какво ще можеш да използваш от нея?

Wanka, няма да я режа, ще е сменя с друга жабка, която я има за модела с климатик. Същото и с тялото за парното. Мен ме интересува дали мога да дам 500лв и да получа хладно. Колата не е е Ферари,че всичко по нея да струва милиони.

А жабката на VW се закрепя до врата й с 4 винта. :) Аз съм я свалял, за да ремонтирам парното.

Послушайте съвета на съфорумците ,не се вкарвайте в такива филми иначе всичко се прави и гладни майстори бол!

Принуден съм. Горещото не се търпи. Чел съм, че за 2 дни става работата да се монтира всичко.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Принуден съм. Горещото не се търпи. Чел съм, че за 2 дни става работата да се монтира всичко.

Може и за по малко ама ти стигни до монтажа първо с качествените за целта части за 500 лева.

Това реле де управлява двете перки на бързи и бавни обороти или по отделно всяка само на него като му знам каква е цената и се плаша.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

На служебните Лади допълнителен климатик изглежда ето така 

 

2-9.jpg

 

Според мен цялото това упражнение ще ти излезе през носа накрая, но ти си знаеш. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

:D

Какво се смееш, действително съм чувал, че дилърите на Лади-те слагат климатик с външно тяло. И хич не ми дреме от къде ще духа хладно, стига да духа хладно.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...